Sächsische Schweiz Der Malerweg

Matthias Brandt

Collectie van Matthias Brandt

Auf der Webseite des Tourismusverbands der sächsischen Schweiz saechsische-schweiz.de/malerweg/wanderweg-malerweg.html wird der gesamte Malerweg beschrieben und die einzelnen Etappen mit Unterkünften vorgeschlagen. Die hier gewanderten Etappen entsprechen nicht den vorgeschlagenen Etappen des Tourismusverbands. Obwohl wir die Tour extra in einen Zeitraum gelegt haben an dem in keinen Bundesland Schulferien waren, war es nicht leicht eine Unterkunft für eine Nacht zu bekommen. Angefragte Pensionen und Hotels boten nur Übernachtungsmöglichkeiten ab drei Tagen an. So mussten wir unsere Etappen entsprechend verlängern bzw. etwas abwandeln. Die hier gezeigten Etappen führen von Unterkunft zu Unterkunft.

1. Malerweg, Etappe 1, Von Liebethal nach Rathen

Acht dagen door Saksisch Zwitserland. Na een rondrit door Dresden kwamen we 's avonds aan in Pirna-Liebethal. We verbleven in de jeugdherberg (jugendgaestehaus-liebethal.de). De wandeling begon op de binnenplaats van het pension in Pirna-Liebethal bij de ingang van de romantische Liebethaler Grund. Hier

Vanuit het kuuroord Rathen wandelden we eerst terug naar de Malerweg. Nadat we het dorp hadden verlaten, gingen we eerst bergopwaarts naar de Malerweg en eenmaal daar gingen we bergafwaarts naar de Amselgrund. We liepen verder langs de Amselsee, waar we een klein boottochtje maakten, en verder in de

4. Van Hohnstein daalden we af naar de Bärengarten. Daar wandelden we langs de overblijfselen van de oude muur over een boswandelpad via Halbenweg en Räumichtweg richting Brandaussicht. Na een fantastisch panoramisch uitzicht vanaf dit »Balkon van Saksisch Zwitserland«, 170 meter boven het Polenztal, daalden

5. Vanaf Krippen namen we eerst de veerboot naar de andere kant van de Elbe, wandelden 650 meter de Elbe af, sloegen rechtsaf, namen de historische lift, gebouwd in 1905, en volgden vervolgens de bewegwijzerde toegangsroute Malerweg via Ostrava. Kort na Ostrau kwamen we weer de Malerweg tegen en volgden

6. De vijfde etappe voerde ons een stukje het Kirnitzschtal op langs de Neumannmühle naar de Buschmühle. Daarna sloegen we linksaf en klommen een steil pad op richting Arnstein (archeologische overblijfselen van een middeleeuws rotskasteel). Om bij het voormalige Felsenburg te komen moesten we een omweg

7. Vanaf Schmilka bracht de Elbe-veerboot ons naar het S-Bahn-station Schmilka-Hirschmühle. Het landschap aan de andere kant van de Elbe is anders. Je wandelt nu op een plateau over weiden en velden en klimt daar zo indrukwekkend als tafelbergen. Op deze etappe waren het de Kaiserkrone, de Kleinhennersdorfer

Vanuit het kuuroord Gohrisch gingen we eerst via de Muselweg terug naar de Malerweg. Daar wandelden we langs de bosrand langs een enorm koolzaadveld, dat we vanaf de andere kant van de Elbe meermaals hadden bewonderd. Via de Jagdsteig, de Königsweg en de Alte Schulweg zijn we verder gewandeld naar Pfaffendorf

9. Op onze laatste etappe van de Malerweg zijn we eerst teruggewandeld naar Thürmsdorf tot we weer de markering van het wandelpad tegenkwamen en nu via Weißig naar de Rauenstein gewandeld. Via het bergpad bereikten we Wehlen-Pötzscha. Ik raad ook aan om hier de etappe te beëindigen en de S-Bahn naar Pirna

Historische route van Pavia naar Pontremoli - de Via degli Abati

Wandel Collectie van Bryan Da Silva

Erfgoedronde van Nederland – Elf tours langs alle UNESCO sites

Toerfiets Collectie van Robin Patijn - Farawayistan

Het grote Keteleiland avontuur

Toerfiets Collectie van erwinsikkens_com

De meest bewogen langeafstandsfietsroutes in het Ruhrgebied