Ostbelgien, Belgische & Französische Ardennen, Wallonie

Roland

Collectie van Roland

Wälder, Wildbäche, Felsen, Schlösser und Panoramablicke über weite Täler - die Wanderungen in Ostbelgien, den Belgischen & Französischen Ardennen und der Wallonie durch traumhafte Landschaften üben einen ganz besonderen Reiz auf uns aus.

1. 🌟🌟🌟 Belgische Ardennen - Solwaster, Tal der Statte, Rocher de Bilisse

Today we were dreaming in the Belgian Ardennes at Solwaster - a hike with lots of forest, streams and rocks. In the summer temperatures of 30 ° the route was very pleasant. We had lots of fun!

Absolutely recommended hike 🌟🌟🌟

2. Our second hike in the Belgian Ardennes. This time we were with the family on the torrents Ninglinspo and Chefna on the road - in a beautiful landscape!

P.S. The Komoot hiking collection "Pure nature on the trails in the Belgian Ardennes" recommended the starting point. There we had at 11 o'clock (Sunday

4. Our family tour took us to the Belgian Ardennes in the Hoëgne valley. A beautiful route that we could enjoy today in pleasant hiking weather.

Note: The route is no longer an insider tip and the small hikers' car park is quickly occupied, it is worthwhile to start the tour between 9 a.m. and 10 a.m. and

Onze vierde tocht in de Belgische Ardennen, dit keer in het zuiden bij Frankrijk in de Lessevallei. Een prachtig gebied.

Ons eerste bezoek aan het Ourtal in Oost-België leidde ons naar de driehoek van drie landen. Het gebied is zeer schilderachtig. De eerste drie kilometer waren over een landweg, gelukkig nauwelijks gebruikt. Nadat we het drielandenpunt waren overgestoken, stonden we alleen op het wandelpad langs de Belgisch

Een prachtige tocht langs de wilde en romantische buikloop van de Eschbach en Steinbach en door een minder bezocht deel van de Hoge Venen. Dromerig!

We hebben de tour gemaakt in een kleine wijziging van een sjabloon uit de collectie "Experience diversiteit - wandelen in Oost-België". De originele tocht

A varied tour in a beautiful landscape.

Vandaag hebben we de tocht rond Lac de Nisramont in Oost-België (provincie Luxemburg) gewandeld die we bij Yvo's in den Bosch hadden gezien (dank je wel!), En we hebben er erg van genoten. De wortelpaden, smalle paden langs rotsen of in de buurt van de kust zijn een droom. Op de terugweg dachten we na

We hebben kunnen genieten van een prachtig wandelgebied rond het imposante rotsmassief Le Hérou boven de rivier L'Ourthe in de mooiste zon en 6-10°C. Met dank aan Willem VS, die ons het mooie sjabloon ervoor gaf!

De wandeling wordt toegevoegd aan onze kleine Ostbelgien-collectie: komoot.de/collection/1347366/-ostbelgien-belgische-ardennen-wallonie

11. Vandaag trakteerden we onszelf op een mooie tocht uit de wandelcollectie van Belgium Tourism Wallonië op de L'Ourthe.

komoot.de/collection/1423290/die-wilden-fluesse-ourthe-vesdre-und-ambleve-in-den-belgischen-ardennen

En onze collectie groeit ook: komoot.de/collection/1347366/-ostbelgien-belgische-ardennen-wallonie

12. Vandaag zijn we aangekomen bij ons vakantiehuis aan de Belgisch-Franse grens en hebben we een kleine avondtour gemaakt bij Fumay aan de Maas in de Franse Ardennen.

13. De Semois mondt uit in de Maas bij Monthermé in de Franse Ardennen. Met ideaal wandelweer hebben we kunnen genieten van een hele mooie tocht met prachtige vergezichten over de Maas en geweldige rotsformaties (veel leisteen!).

Dinant, een klein Belgisch stadje in de Ardennen, schilderachtig gelegen op een rotsmassief en geboorteplaats van Adolphe Sax, de uitvinder van de saxofoon, staat al heel lang op ons bezoeklijstje. Vandaag, met wat lichte motregen, was het zover. Een lief klein stadje!

In het zonnetje konden we genieten van een zeer afwisselende tocht in de Belgische Ardennen rond Fondry des Chiens, waarbij we in ons eentje lange afstanden aflegden. Ook voor de viervoeters was er genoeg om in rond te rennen met beekjes, weilanden en zandvlaktes.

16. Vandaag waren we op de Semois, een populaire bestemming in de Belgische Ardennen. Bij een zomerse temperatuur van 29°C konden we de grote rivier verkennen, met wonderbaarlijk onkruid en witbloeiende gebieden. Voor de viervoeters was er toegang tot kleinere stroompjes en ook tot de Semois, die gebruikt werden om af te koelen.

17. Vandaag, voordat het onweer losbarstte, hebben we een kleine maar zeer mooie tocht op de Lesse gedaan, met spannende uitzichten en een zeer steile afdaling.

Onze Ostbelgien & Ardennen-collectie is de afgelopen dagen gegroeid:

komoot.de/collection/1347366/-ostbelgien-belgische-franzoesische-ardennen-wallonie

18. In de ochtend vertrokken we naar Givet om een kort tijdslot te gebruiken voordat het regenachtige deel van de dag begon.

Givet ligt op het puntje van een Franse strook rond de Maas die zich tot diep in het Belgische grondgebied uitstrekt. Het machtige Fort de Charlemont, gebouwd in 1555, en de overblijfselen

Bikepacking Slovenië – The West Loop in vijf dagen

Toerfiets Collectie van Erik

De Moselsteig – 24 etappes door het zonnige Moezeldal

Wandel Collectie van Sebastian Gliem

De ‘Ötztaler Urweg’ – 12 dagen pure idylle in de Tiroolse Alpen

Wandel Collectie van Ötztal

Een weekend bikepacken in het hart van Lapland