Trailbouquet auf den Jurahöhen

BEATrailmaster

Collectie van BEATrailmaster

Manchmal ist das schöne so nah, aber wir sehen es nicht. Mit dieser Collection möchte ich Dir sichtbar machen, welche ein Trailparadies der Jura hier bietet. Coole Trails, saftige Anstiege und knifflige Stellen. Alles gespickt mit viel Natur und einem Schauspiel zwischen Mittelland und der Alpenkette. Geniesse die Trails und nutze die vielen Möglichkeiten.
Da fällt mir ein Spruch von Mark Twain ein: „Die Schweiz währe ein unglaublich riesiges Land - wenn man es flachbügeln würde.“ Na ja, lieber klein un so zusammengeknüllt.

1. Aarwangen - Balmberg - Hofbergli - Atiswil

Vandaag wilde ik eindelijk een langere tocht doen en ook een paar hoogtemeters winnen. Wat is er mooier dan de Balmberg. En sta versteld, er ligt daar nog sneeuw. Van de Balmberg naar de Ueli op de Stierenberg en dan naar de Hofbergli. Vanaf daar de Kreuzberg Trail, die me aan het begin van het seizoen

Naast de rogge is de Schwängimatt onze tweede huisberg. De lange klim wordt niet zo goed ontvangen door het DEBI-team, hoewel hij vrij constant is en soms eindigt 🥶. Daarna begonnen we op de klassieke manier aan de afdaling. Bij de Jägerhäuschen namen we het pad richting Wolfisberg. Ik ben hier nog

4. Als de zon plaatsmaakt voor de maan en de dagen korter worden, zit er niets anders op dan de batterijen van de lampen op te laden en weer uit te kijken naar de nachtelijke ritjes. Ja, ook deze hebben hun charme en dus ging ik al in het donker op weg naar de Jura. Start in Niederbipp en daar gaan we langs

De reis naar Balsthal is niet bepaald een succes, dus idealiter zou de tour ook vanuit Balsthal moeten beginnen. Vanaf de kerk is er een lange en gestage klim. Precies goed om wat granen te trainen voor de zomer. U kunt genieten van de prachtige Jura-matten tot aan de Brunnmatt en genieten van de weidsheid

De Endless Trail ligt boven Sissach en is goed bereikbaar met de auto. Bij de start zijn enkele parkeerplaatsen. Als deze bezet is, is er nog een mogelijkheid om te parkeren bij een speeltuin beneden aan de beek. Afhankelijk van de snelheid moet je ongeveer 40 minuten rekenen voor de beklimming. Maar

Geweldige rondleiding vanaf de voordeur. De eerste beklimming vindt plaats in Oensingen. Kort na restaurant “zur Alp” is het 18% maar moet trappen. Daarna volgt een vloeiend stuk richting Höchi Flue, dat abrupt wordt onderbroken door een trap. Maar vanaf de Höchi Flue kunt u zich verheugen op een lange

Waar mogelijk bezoeken we tussen Kerst en Nieuwjaar “onze” lokale bergrogge en bewonderen het natuurspektakel met de opkomende zon. Vandaag was het heel dichtbij met de mist, maar het was genoeg.

Met dank aan het team van Restaurant Roggen, dat ons voor de officiële openingstijd verwelkomde.

dropbox.com/s/2pr9s5r5j55e17n/2019-12-29%2008.10.22.mov?dl=0

Je kunt gemakkelijk parkeren bij het schoolgebouw en dan loop je comfortabel en gestaag langs de straat richting het kasteel. Daarvoor is er een tak op het bospad. Zodat je niet hoeft te bevriezen, is er altijd een lichte klim omhoog en zo kom je goed opgewarmd op de top. Dit wordt gevolgd door een eenvoudige

My first ride on a Bold and then also very classic, on the Linkin Trail. We started as usual at the Schützenhaus and immediately it goes into the first trail. Aha, that's how it works, that's a whole new feeling. After the first few meters without a steep slope, the work follows, but who wants to get

We hebben weer onze huisberg beklommen en de afdaling uitgebreid met de Michel Trail. Altijd mooi en altijd vrolijk.

Bij de start in Holderbank gaat de Berettenkopf al lang mee. Vooral de laatste beklimming met 1,2 km zonder bocht kan je motivatie wegnemen. Maar de volgende ST maakt alle inzetten weer. Er is nog een lange klim en vooral bij de Teufelsküche zijn er twee beklimmingen die alles van me eisen. Het volgende

Ik draag dit parcours op aan SaRie, die ik een spoedig herstel wens, zodat het volgende parcours snel kan worden aangepakt.

Vanavond hebben we een bezoek gebracht aan de achterste Jura-keten en hebben we onze lokale berg van achteren kunnen zien. Maar laten we eerst in Laupersdorf beginnen. Vanaf hier

De tocht van vandaag bracht ons terug naar de Solothurn Jura. De grond is schrikbarend droog voor april, wat ideaal is voor ons motorrijders, maar de natuur kan wel een flinke scheut water gebruiken.

De sneeuw is eindelijk opgeklaard en onze huisberg staat op de eerste rij voor de eerste tour.

Bij 20 graden en dat midden maart is bijna overdreven. Maar ik vind het altijd leuk om te overdrijven 😂.

relive.cc/view/g32002007248

Af en toe komt het voor dat ik niet bij de voordeur start en de eerste kilometers met de auto rijd. Dus vandaag ook. We reden 20 minuten en toen gingen we, zoals gewoonlijk, naar boven. Op de Homberglücke gaat het direct ter zake. Hoe langer de afdaling duurt, hoe vloeiender en gemakkelijker het wordt

17. Voor een keer hebben we de Helfenberg als een compleet team aangepakt. In de eerste Jura-keten was de grond nog behoorlijk nat, maar op de tweede vonden we goede omstandigheden.

Voor een keer heb ik niet de afdalingen gemarkeerd, maar de stijgingen. Deze keer daagden ze me ten volle uit en overbelastten

Vanuit Oberstaufen kozen we het grindpad naar de Hochgratbahn. Het pad is mooi geïsoleerd van het verkeer en niet moeilijk te rijden. Alleen de “Kugellangerweg” is niet bepaald een hoogtepunt. Maar het is algemeen bekend dat je altijd kunt afdalen.

We namen toen de trein naar de Hochgrat en beklommen

Het geheime ingrediënt voor jouw vakantie - MTB-juwelen in Oostenrijk

Mountainbike Collectie van Urlaub in Österreich

De beste trailruns in Nederland om hoogtemeters te maken