komoot
  • Routes
  • Routeplanner
  • Features
Inspiratie

2022 EuropaRadweg R1, Section, Hook of Holland to Bad Harzburg

Inspiratie

2022 EuropaRadweg R1, Section, Hook of Holland to Bad Harzburg

Keith

2022 EuropaRadweg R1, Section, Hook of Holland to Bad Harzburg

Collectie van Keith

19 Tours

73:54 h

1.125 km

5.720 m

The R1 takes you from Calais to St. Petersburg about 3,200km. I have decided to ride from Hook of Holland, where the ferry port is, and I got to Bad Harzburg. I was going to bike to Berlin but decided to catch a train to Magdeburg then train back to Duisburg and bike from there to the Hook. I’ve done the route a few times a few years ago and I was surprised how hilly it got from Holzminden. All of a sudden they got hilly around the Harz mountain region. I climbed 350m down under the motorway and back up to about 350m again. One side was easy enough on tarmac roads but the other side was fire track with loose stones over 25mm dia. Around Stadtoldendorf there was a section of 13% which was difficult to walk up. From Bad Gandersheim and Bad Harzburg it was up and down going up to 1,200’ climb. The weather made it more difficult with the heat and then finding there was a thunderstorm that night so stayed in a hotel. There were going to be more climbs through the forest and mountains and after rain it was going to be difficult. So I cut it short and caught a train to Magdeburg where I found a brilliant hotel Ratswaage which is famous for being designed by Carl Krayl who was part of the Bauhaus movement. The city was worth riding around for the socialist architecture and the early Bauhaus influenced designs. I had been to Berlin many times when I lived in Dresden so there was no need to visit there again, so I was always getting a train back to Duisburg so I did from Magdeburg. The train journey was 6.30 hours but it would have taken 9.30 hours from Berlin. Too much. The overall trip showed different scenery, architecture and people. Some areas some people don’t acknowledge you when you say hallo or gutter morgen. Then the next town everyone smiles and speaks. Hills, flat and rolling roads great you everyday. Germany has the bakers where you can get lovely cakes, filled rolls and coffee, even the supermarkets are great for food stops either the bakers attached. Personally I love riding through the Netherlands and Germany and I will spend more time going over old routes and hopefully finding new ones.

Op de kaart

loading
loading

Tours

  1. Day 1: London

    00:28
    5,08 km
    10,7 km/h
    30 m
    30 m

    Eerste dag van weer een reis, dit keer ga ik naar Berlijn. De eerste dag was een beetje hectisch omdat ik geen idee had, en het lijkt erop dat anderen ook geen idee hadden wat voor regen er vanuit Birmingham kwam. Ik stond een uur te vroeg op de trein naar Londen en alles liep goed. Fiets weer door Londen

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

    Aanpassen
    Bekijken
  2. 04:49
    79,2 km
    16,4 km/h
    320 m
    320 m

    Om 8 uur bij de veerboot begon het te regenen en stopte pas om 4 uur 's middags. Zag kikkers van ongeveer 20 mm lang, huppelend over het pad. Wat doe je nu als het pad vol slakken is, als je ze bang maakt, rennen ze niet weg, gewoon omdraaien en met dezelfde snelheid bewegen. Dus wat doe je, ik wilde

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  3. Meld je aan om dit soort plekken te ontdekken

    Krijg aanbevelingen over de beste singletracks, bergtoppen en vele andere mooie outdoorplekken.

  4. 05:11
    92,4 km
    17,8 km/h
    390 m
    400 m

    Om 8.30 uur vertrokken uit Woerden, Utrecht was 20 km verderop. Ik realiseerde me niet dat de route me door de stad voerde en ik miste de koffie- en cakestop. De rit was dus goed, de fietspaden zijn in zo'n goede staat. Het is grappig, maar ik blijf routes herhalen die ik al eerder heb gedaan en er worden

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  5. 03:32
    57,9 km
    16,4 km/h
    340 m
    350 m

    Geweldige dag, begin warm en werd heter, oké, dan heter, niet zo goed, dan heter, moet in de schaduw rijden. Arnhem was interessant en heuvelachtig, zeer heuvelachtig. Toen kwam Rozendaal tegen, een rit die je gezien moet hebben, het bos en de heuvels gaan kilometers lang door. Goed oppervlak en als

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  6. 05:07
    84,8 km
    16,6 km/h
    340 m
    360 m

    Wederom was het warm om de dag te beginnen, 20 graden om 7 uur, net 32 graden tegen de lunch. Ik heb de R1 niet gevolgd zoals ik hem 3 weken geleden heb gereden, dus nam ik een andere route naar Münster. Meer glooiende heuvels vandaag 4-6% voor 2 mijl. Het vreemdste van vandaag was dat er een koe langszij

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  7. 05:33
    87,8 km
    15,8 km/h
    390 m
    240 m

    De ochtend begon ermee, het was fris rond de 20C. Leuk om te rijden maar om 11.30 begon het te regenen, toen hevige regen, motregen, toen hevige regen, dit ging door tot 5.30 het regende nog steeds. De rit was leuk, rond Warendorf strekken de parken zich voor altijd uit, langs de rivieren. Schitterende

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  8. 06:27
    93,6 km
    14,5 km/h
    790 m
    800 m

    Beetje koel vanmorgen 16C maar het werd warmer naarmate het vorderde. Vanaf Augustdorf begonnen de heuvels en werden steiler naarmate je verder ging tegen de tijd dat je in het gebied van Detmold komt, je klimt naar 930 'en daalt dan af maar klimt weer tot net onder 900'. Ik kon de 6-8% rijden, maar

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  9. 05:49
    84,7 km
    14,5 km/h
    630 m
    590 m

    Weer op de veerboot maar er waren zoveel werken aan het fietspad dat werd heraangelegd, dus zoals gewoonlijk verdwaald. Toen ik bij Holzminder aankwam, verliet ik de rivier de Wesser en begon weer te klimmen. Het hoogste punt was ongeveer 850 'van 250', de klim was ok, maar het ging maar door voor ongeveer

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  10. 05:33
    65,1 km
    11,7 km/h
    930 m
    850 m

    Het was een klimdag als zoon toen ik de camping verliet. Ik ben blij dat ik de heuvels omhoog heb kunnen rijden, slechts 2 kleine stukken van een paar meter waar het grind te los was om te rijden. Toen je eenmaal boven was, ging je weer omhoog, en nog een keer. De beklimmingen waren traag, zelfs een

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  11. 00:22
    2,39 km
    6,6 km/h
    100 m
    100 m

    Het heeft vannacht hard geregend en het was geen goed idee om na een regenbui door de bossen met heuvels te fietsen. Ik kwam erachter dat campings gesloten waren en dat alle steden waar ik doorheen zou gaan geen hotels hadden of erg duur waren. Dus nam ik de trein naar Magdeburg met uitzicht op fietsen

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  12. 01:29
    18,5 km
    12,5 km/h
    70 m
    70 m

    Ik bleef nog een dag in Maagdenburg. Ik denk dat het dwaas zou zijn geweest met zoveel mensen die de treinen gebruikten. Ik heb de stad rondgekeken. De architectuur van de jaren 1920 is zo cool. Als je weet van de Bauhaus-beweging met Carl Krayl was de architect van hier. Er zijn zoveel gebouwen door

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  13. 00:56
    7,31 km
    7,8 km/h
    60 m
    80 m

    Ik verliet het hotel en nam de trein van 7.30 uur, nu dat is vroeg voor mij, er waren veel minder mensen in de trein en kwam om 2.00 uur in Duisburg aan. Ging terug naar het hotel dat ik op de laatste reis gebruikte. Nog goedkoper voor €46. Ik heb een wandeling gemaakt door het havengebied, het gebied

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  14. 04:00
    58,8 km
    14,7 km/h
    250 m
    280 m

    Heel Nederland is vlak maar toch leuk om te rijden…

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  15. 04:29
    67,5 km
    15,1 km/h
    120 m
    100 m

    De trein terug van Berlijn zou 9 tot 11 uur duren en zou door Magdeburg gaan en ik ben zo vaak in Berlijn geweest dat ik niet hoefde te gaan. Dus ik deed het niet... ik ben gewoon van gedachten veranderd...

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  16. 03:35
    57,1 km
    15,9 km/h
    90 m
    120 m

    Kan geen afbeeldingen laden. Het was 28 graden C toen ik het hotel verliet, om 11 uur begon het te regenen en de temperatuur daalde, dus het was verfrissend, koel maar nat. De rit was gemakkelijk genoeg langs het kanaal. Via Eindhoven kwam de route direct naar het noorden, dus het was gemakkelijk op

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  17. 07:21
    122 km
    16,6 km/h
    270 m
    340 m

    Het was vandaag koeler, de temperatuur liep op tot 21°C, dus het was goed fietsen. Ging door een prachtig platteland. Breda was een mooie plaats, zeer brede wegen en met bomen omzoomde, zeer mooie plaats. Weinig verkeer in de steden, buiten is het druk. Tegen de lunch in Dordrecht aangekomen en had er

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  18. 03:49
    55,5 km
    14,5 km/h
    290 m
    290 m

    De camping leek veel zeer opgewonden mensen te hebben die luid tegen elkaar spraken en tot ongeveer 2 uur 's nachts doorgingen. Het wordt het Lombard-effect genoemd, waarbij de ene persoon spreekt en de volgende luider is om gehoord te worden, enzovoort, totdat iedereen schreeuwt of heel hard spreekt

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

  19. 00:28
    6,29 km
    13,7 km/h
    80 m
    140 m

    Dit is het laatste deel van de reis, Londen. Ferry stapte in en werd om 5.30 wakker en om 6.30 uur weer weg. Om 7.20 uur de driedelige trein naar station Liverpool Street gepakt en om 9.00 uur in Londen. Vreemd maar slechts 8 fietsen op de veerboot, er waren altijd 50+ elke keer dat ik hem gebruikte

    vertaald doorOrigineel tonen

    van

Vind je deze Collectie leuk?

Vragen en reacties

    loading

Maak een gratis komoot-account aan om mee te kunnen praten.

Collectie-statistieken

  • Tours
    19
  • Afstand
    1.125 km
  • Tijdsduur
    73:54 h
  • Hoogtemeters
    5.720 m

Dit vind je misschien ook leuk

Kumano Kodo – Pelgrimstocht in de heilige bossen van Japan

Wandel Collectie van Vanessa Kopp

Het land van honderd kastelen – Lunigiana Trail MTB

Mountainbike Collectie van Francesco | Cyclo Ergo Sum

De Occitanië Rail Tour – Een fabelachtige reis te voet in Occitanië

Wandel Collectie van Voyage Occitanie

Bergen en alpenweiden – de Kalkalpen-route in Oostenrijk

Wandel Collectie van Nadine