La Gomera

Lars

Collectie van Lars

Meine Wanderungen GR132 (Inselumrundung) und der GR131 (Inseldurchquerung) als Thruhike auf der Kanareninsel La Gomera in 03/2023
Und ein paar kleinere Touren

1. GR 132 La Gomera (Inselumrundung) 1/4

Dag 1: De omvaart begint.

Vandaag was het eerste deel van de eilandtour. In de modus met tent of bivaktas ruim 120 km en ruim 6000 meter een keer rond het eiland. Eten zou volgens mijn planning geen groot probleem moeten zijn. Maar ik moet mijn water regelmatig bijvullen omdat er eigenlijk geen natuurlijke

Dag 2: Het platteland in

Na een goede nacht in mijn tent zijn we weer begonnen. Het inpakken was een gedoe vanwege de beperkte ruimte. Het was nog een paar meter omhoog naar de Skywalk, waar je ook een geweldig uitzicht had op het stadje Agulo een paar meter verderop. Daarna was het een Marslandschap

//Komoot eindigde de tour in Valle Gran Rey, dus dag 3 in 2 delen

Dag 3.1: Aan de kust door de Barrancas

De nacht op het hoogplateau was erg goed. Mijn nieuwe tent heeft als voordeel dat ik door een kijkgaatje (met klamboe) kan kijken en dus nog de talloze sterren kan zien als ik om 8 uur 's ochtends wakker

Dag 3.2

Toen ging het verder, eerst moest het een stukje de hoofdweg op tot het punt waar de steile helling te overwinnen zou zijn, maar in plaats daarvan ging ik parallel aan een wat mooier pad. Op een gegeven moment kwam de zeer steile klim. Toch best aangenaam door lichte wind- en schaduwpassages

Dag 4: de grote finale

Vandaag was de geplande laatste dag van mijn eilandtour. En het eiland beloonde me weer met fantastische uitzichten en monumentale barrancas.

Na een redelijk goede nacht op mijn terras, nadat de kikkers en geiten eindelijk gekalmeerd waren, wilde ik vroeg vertrekken. Rond 07.00 uur

De eerste dag van mijn eilandoversteek op de GR 131. Net als de omvaart begint ook deze route in San Sebastian. Hier kon ik een dag goed bijkomen om voorbereid te zijn op de tocht. De avond ervoor ontmoette ik nog een stel dat in dezelfde modus reed als ik, eerst de GR 132, daarna de 131. Ze zijn gisteravond

Nog een kleine bijlage omdat Komoot weer af is 😑

Hier gebeurde niet veel, maar er was toch een bijzonder madeliefjespad, zoveel heb ik er nog nooit gezien. Ik was eigenlijk alleen op zoek naar een plek om te overnachten, maar ik hield niet van de terrassen die ik had gepland omdat ze of bebouwd waren

Na een goede nacht op het wandelpad 😅 Ik werd weer wakker bij zonsopgang en pakte mijn spullen. Een laatste keer voor deze trektocht. Mijn bagage was 1:1 zoals die van de Kunsgleden, maar met een nieuw kussen en een bivakzak in plaats van de tent. Beiden hebben zich bewezen, de bivakzak vooral omdat

Na een inspannende en lange aankomstdag gisteren, heb ik vandaag mijn eerste wandeling op La Gomera gemaakt. Voor mij is La Gomera het mooiste van alle Canarische Eilanden en perfect om te wandelen. Ik ben hier ruim 5 jaar geleden gebleven en ben dit jaar eindelijk teruggekomen. 😃

De start was de hoofdstad

Vandaag heb ik een kleine wandeling naar een waterval gemaakt. De route is erg mooi en, afhankelijk van wanneer je start, aangenaam schaduwrijk.

Het begon opnieuw in Valle Gran Rey, de op een na grootste stad hier met bijna 5000 inwoners.

Het ging de kloof op door de kleine buitenwijk La Calera tot het

12. Vanuit het zwembad en het strand heb ik uitzicht op de plaatselijke berg met de bijna verticale helling richting zee. Daarboven trotseert een eenzame boom de elementen. Ik wilde daar heel graag heen. Dus we begonnen vroeg en beklommen de lokale berg, zolang de zon niet te extreem was, want vandaag zou