One way ticket

Der Hilli

Collectie van Der Hilli

Touren, für die ich das Gravel-Bike und Road-Bike genutzt habe, statt Auto oder Bahn.

1. Zum Geburtstagsbesuch nach Bad Oeynhausen

Let op: Vanwege problemen met de opname heb ik de geplande route geïmporteerd als een voltooide tour. Het kostte me zelfs 9:20 uur om te bewegen en maakte ook een paar omwegen. de hoogte klopt ook niet. Ik had 1.280 naar boven.

Opmerking: mijn opname met de Sigma Rox laat om de een of andere reden alleen een flatline zien tussen km 14 en km 234. Dus moest ik de geplande Komoot-tour importeren als een voltooide tour.

Ik legde in totaal 241 km af (op 5 juni), had 1.001 hoogtemeters en een gemiddelde snelheid van 25,3 km/u.

4. Het begon vanochtend om 5.00 uur. Door de late boeking van accommodatie bleef er niet veel betaalbaar over. Bij toeval kwam ik het - voormalige - Malgarten-klooster tegen. Echt cool, maar er waren 220 km te overbruggen in de eerste etappe. Door een paar omleidingen en spookrijden natuurlijk uiteindelijk

5. Het kapotte onderdeel vervangen door komoot-opname.

6. Goed uitgerust begon ik rond 8.00 uur aan de tweede etappe. Korte tijd later wachtte mij het eerste hoogtepunt, de Dammer Berge. Afgelegen bospassages met ontmoetingen met herten en vogelgezang en de typische geuren. Daar stijgt het hart. Ik vond dat de keuze van de route over het algemeen goed was

7. Op de laatste dag waren er nog maar zo'n 80 km te rijden. Dus ik begon later en nadat ik een stevig ontbijt had gehad. Op de fiets heb ik de luchtdruk op mijn 45 mm pantoffels verlaagd tot onder de 2 bar (was ook erg handig)

Na een korte rit door Schneverdingen was ik al aangekomen op de Lüneburger Heide

Ik moest naar Munster-Hiltrup. Het weer is stabiel. Dus waarom rijden?

De route was niet de kortste, maar wel veel grind en zoveel mogelijk langs het kanaal.

En het begon zo goed. Het evenement eindigde rond het middaguur. Zonneschijn en onopvallende windomstandigheden. Toch kan 40 km op het Dortmund-Ems-kanaal op een gegeven moment saai worden. Mijn vreugde bij de Erzbahntrasse was echter van korte duur, want bij Wanne-Eickel brak ik plotseling de Bowden

10. Ik moest weer naar Hiltrup voor een lunch-tot-lunch evenement; ideaal voor reizen met de fiets.

Deze keer wilde ik geen lange stukken langs de grachten met me hebben. Maar ik wilde een paar voormalige spoorlijnen meenemen in het Ruhrgebied.

Om 06.15 uur in Zons de eerste veerboot genomen naar Benrath en

11. Ik heb de route van de heenreis zoveel mogelijk overgenomen; maar zonder aanpassingen was het beter geweest.

Even na 13.00 uur begon ik als het ware in de zinderende middaghitte aan de terugreis. Daarnaast stond er constant tegenwind met stevige windvlagen. Deze omstandigheden en de behoorlijke hellingen

12. Gelukkig was de "crash" van het navigatiesysteem herkenbaar, dus heb ik gerouteerd en opgenomen via Komoot vanuit Selm. Als variatie op de heenreis zijn we ook nog een stukje langs het Dortmund-Eemskanaal gegaan. Bij de lift "Henrichenburg" trakteerde ik mezelf op koffie, een alcoholvrij witbier en een

Ik moet weer zaken doen in Hiltrup. Voor mij is het altijd een welkome gelegenheid om nieuwe routes naar het Münsterland uit te proberen, ook al heb ik de dag ervoor door Keulen gerend. De planningsfocus was:

- Zoveel mogelijk bosovergangen

- Evenwichtige afwisseling van onverharde wegen en asfalt

- Ook

Hoger, verder en mooier − Trailrunnen in Saalbach Hinterglemm

Hardloop Collectie van Saalbach

Alpe Adria MTB-route – een transalpiene route vol geschiedenis

Mountainbike Collectie van Holger S.