Walking The Wainwrights - 7 Weekend Routes

Adventurer Nic

Collectie van Adventurer Nic

1. Day 1 - The Lake District Wainwrights: Book 1 — Eastern Fells

Dag 1 van mijn 4-daagse route van de Eastern Wainwrights begon laat na een ongeluk met het openbaar vervoer, maar ik vertrok uiteindelijk van Kirkstone Pass Inn en eindigde met een bivvy bag wild camp na 27 km en 1.500 m stijgen over de eerste 13 heuvels. Door de tent te verwisselen voor de bivvy-tas

2. Dag 2 van mijn 4-daagse route van de Eastern Wainwrights begon op Stone Arthur en eindigde met een bivvy bag wild camp bij Nethermost Pike. Het was overdag warm en 's nachts koud. De grootste uitdaging was Swirral Edge op Helvellyn met een extra 3l water aan boord. Morgen blijf ik hoog op de bergkam

4. Dag 3 van mijn 4-daagse route van de Eastern Wainwrights begon op Nethermost Pike en eindigde met een bivvy bag wild camp op Glenridding Dodd. Ik werd wakker met een bevroren waterfles maar een prachtige zonsopgang. Ik bleef het grootste deel van de dag op de hoofdkam van Helvellyn, dus de beklimming

5. Daar gaan we! Dag 4 van mijn 4 dagen wandelen en wild kamperen rond de Eastern Wainwrights van het Lake District is compleet! Dag 4 zag me wandelen naar beneden van Glenridding Dodd en langs de Ullswater Way naar Gowbarrow Fell via Aira Force. Gowbarrow Fell, Great Mell Fell en Little Mell Fell zijn

6. Dag 1 begon met het nemen van de X5-bus van Cockermouth naar Penrith, gevolgd door de 508-bus naar Patterdale. Ik heb 13 Wainwrights gelopen, beginnend met Place Fell en eindigend met The Knott. Een epische dag van 30 km, ondanks dat het pas om 10.30 uur begon. Ik wilde het beste uit het droge weer halen

7. Dag 2 begon vanaf mijn wilde kampeerplek en mijn eerste val van de dag was Rest Dodd. Vanaf hier wandelde ik naar The Nab, de drassige stukken die normaal vrij nat zijn, waren (gelukkig) droog na het warme weer dat we de laatste tijd hebben gehad. Ik heb heel veel herten gezien, wat niet ongewoon is

8. Dag 3 begon vanaf mijn wilde kampeerplek met uitzicht op Haweswater. Ik had een goede nachtrust en werd duizelig wakker en vond het moeilijk om op gang te komen, maar het is me gelukt! Ik maakte de Sleddale-fells af en kwam via Sadgill in contact met de Kentmere Horseshoe. Ik had een heel surrealistische

9. De laatste Wainwright Weekender, dat zijn alle 214 heuvels in 7 wandelingen die ontworpen zijn om in lange weekenden te lopen, boek voor boek - compleet! Dag 4 begon met een wild kamp - Becky, Ben en ik daalden af naar Troutbeck voordat we Baystones (Wansfell) opliepen en uiteindelijk Troutbeck Tongue

10. Dag 1 van mijn driedaagse route van de Central Wainwrights begon met een busreis naar Rydal en eindigde met een wildkamp na 21 km over de eerste 7 heuvels. Ik ontmoette Becky en Rich langs de route, wat fantastisch was om een deel van de reis met vrienden te delen. Mijn basisgewicht is terug op 9,7 kg

11. Dag 2 van mijn 3-daagse route van de Central Wainwrights. Ik liet Becky achter op onze kampeerplek en ontmoette Rob en James voor de Langdale Pikes. Rob bracht wat van zijn zelfgemaakte cake met citroenmotregen, die me meteen opfleurde en een traktatie op Loft Crag was. We bereikten de top van Pavey

12. Dag 3 van mijn 3-daagse route van de Central Wainwrights. James en ik verlieten het kamp en wandelden samen de laatste 8 Wainwrights nadat ik de beste nachtrust had gehad van alle Wainwright Weekenders tot nu toe! Onze reis voerde ons over de notoir drassige heuvels ten oosten van Derwent Water en eindigde

13. Dit is dag 1 van mijn 4-daagse wandeling door de zuidelijke Wainwright-hellingen van het Lake District. Het gaat om een beetje klauteren, wat exposure en een beetje ongebaand lopen. Een vermoeiende dag, maar briljant voor het fotograferen van humeurige scènes in de bergen dankzij de wolk die de hele

14. Dag 2 van mijn 4-daagse micro-avontuur van de Southern Wainwrights van het Lake District National Park. Ik begon vanaf mijn wilde kampeerplek en nam Burnmoor Tarn, Illgill Head en Whin Rigg in voordat ik aan de lange, golvende, moerassige wandeling naar Green Crag begon. Het was zwaar om te gaan, ik

15. Dag 3 begon na een afgelegen en prachtig wildkamp tegenover het Scafell-gebergte. Ik daalde af naar de bodem van de vallei en steeg langs een beek naar de col tussen Esk Pike en Bowfell. Ik heb toen Esk Pike en Rossett Pike gelopen als 'uit en terug' voordat ik Bowfell en de vele 'crinkles' van Crinkle

16. Dag 4 begon vroeg op Black Fell en ik ging naar Tarn Hows om mijn vriendin Katie te ontmoeten. We liepen de rest van de dag samen over meerdere Wainwrights, te beginnen met Holme Fell. Het weer was warm en zonnig zoals gisteren, maar met meer een briesje waar we dankbaar voor waren. We genoten van de

17. Dag 1 van mijn driedaagse route van de Northern Wainwrights begon met een busreis van Cockermouth naar Keswick en eindigde met een wildkamp na 25 km en 2000 m stijgen over de eerste 10 bergen. Ik was zo opgewonden om te gaan dat toen de bus arriveerde ik praktisch op en neer sprong! Op dat moment voelde

18. Dag 2 van mijn driedaagse meerdaagse tour door het Northern Lake District Wainwrights ⛰ Als je dag 1 hebt gemist, kun je hem hier vinden - komoot.com/tour/348637846

Dag 2 was een lange, zware dag, maar de voeten hielden goed stand. Ik werd getrakteerd op gewoonweg een prachtig uitzicht op de glooiende

19. Daar gaan we! Dag 3 van mijn 3 dagen wandelen en wild kamperen rond de Northern Wainwrights van het Lake District is compleet! Dag 3 zag me wandelen over de Blencathra-groep van heuvels in het noordoosten van het Lake District. Ik eindigde de reis bij een bushalte langs de A66 en gebruikte zowel het

20. Mijn huis valt! De North Western-groep is mijn favoriet (maar misschien ben ik bevooroordeeld 😉). Dag 1 begon vanaf de bushalte Rosthwaite. Ik nam de X5- en de 77A-bussen en stapte over in Keswick. Het was een heldere dag met uitstekend zicht en overwegend zonnig. Er stond af en toe een stevige wind

21. Dag 2 begon op mijn wildkampeerplek van de avond ervoor. Het was een winderige nacht en de buitenkant van de tent was een beetje nat van de lage bewolking van de ochtend. Ik ging aan de slag en wandelde Barrow en Outerside gevolgd door Causey Pike, Scar Crags en Sail (het controversiële zigzagpad op